Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Lunch med tjejerna

Av Johanna - 28 oktober 2008 14:08

Har idag haft bebislunch här hemma med 2 av tjejerna från jobbet och deras döttrar.  Det var trevligt! Jag hade gjort en enkel makaronilåda som jag bjöd på.  Ingen kulinarisk smakupplevelse.  Smakade som makaronilåda förväntas smaka...  Borde kanske ha bjudit på något roligare men det fick bli något av ingredienser som fanns hemma eftersom jag inte har haft tid att åka och handla i dag.  Det har varit full rulle hela dagen.  Jag tror Livia håller på att få tänder för hon fullkomligt vägrar att jag lägger ned henne på golvet.  Hon vill bli buren heeela tiden.  Så jag hinner liksom inte göra så mycket om dagarna... 

Har nyss hämtat Adrian på förskolan och han verkar jättetrött så det blir en tidig kväll för honom.  Det är bara bra,  för då hinner jag plocka och dona lite här hemma.  Sambon jobbar vändskift idag (natt + eftermiddag)  så jag är själv till kl 11 i kväll.   That´s nice!   Tror jag ska tappa upp ett bad i kväll och bara lägga mig och njuta av ensamheten  :-)  Lägga en ansiktsmask,  göra en hårinpackning och bara  sköta om mig själv.  Jo det ska jag göra! Finns tid och ork så ska jag göra ett tappert försök på crosstrainern också.

Men med tanke på hur lite jag sov natten till idag så har jag ganska låga förhoppningar om att det kommer att hända.  Men under kan ju ske... 


Makaronilåda:

Det här behöver du :

 5dl makaroner (kokta)

300 gram skivad kryddig korv eller strimlad skinka

 4 dl mjölk

  3ägg

salt & peppar

2 msk pizzakrydda

Gratinering :

ca 2 tomater skurna i skivor

2 dl ost riven

GÖR SÅHÄR :

Smörj en ugnsform med maragrin. Slå ut de okota makaroner jämt fördelat i formen. Strö över den rivna osten (1dl) och den hackade skinkan, (alt. skivad kryddig korv).  rör ihop allt.  Vispa ihop mjölken med äggen i en bunke, salta & peppara. Slå försiktigt över formen. Toppa med pizzakryddan. Grädda i två steg, första omgången 20 min 220 grader. Ta sedan ut formen, skiva över tomaterna & den rivna osten (1dl). gratinera i ytterliggare 15 min.

 
 
Homepoint-Linda

Homepoint-Linda

30 oktober 2008 18:38

Hej! ska verkligen prova det receptet. var så länge sen jag åt det och det är så gott med makaronilåda tycker jag!

http://www.homepoint.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards