Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Johanna - 3 oktober 2008 09:33

Har för en stund sedan lämnat min son på förskolan.  

Känner mig trött idag,  sov oroligt i natt.  Men efter X antal koppar kaffe ska jag nog se till att vakna!  Egentligen borde jag dra ned min kaffekonsumtion,  det röda teet står så prydligt i skafferiet och bara väntar på att jag ska dricka det framför det koffeinfyllda kaffet...   Jag brukar normalt inte dricka så mycket kaffe.  Men som mammaledig så känns det som att jag behöver det.  Ska verkligen ta mig i kragen och börja byta ut någon kopp i alla fall mot det röda (Roobios) teét. Det är ju faktiskt riktigt nyttigt,    Rooibos har använts under flera hundra år i Sydafrika som medicinaldryck; rooibos påstås förhindra uppkomst av allergieroch lindra kolik, astma, hösnuva, eksem och sömnlöshet. Den innehåller bland annat zink, magnesium kalcium och flour, och även superoxid dismutase, som tros motverka åldrandets oönskade effekter. (Wikipedia).

Det låter ju onekligen väldigt klokt att skippa det där kaffet nu, eller hur?


Jag har gjort slag i saken,  slängde nyss mitt kaffe i slasken och sitter nu här och sörplar på mitt blåbärste och känner mig väldigt sund! Haha!  Det är faktiskt riktigt gott.  Blåbärste från friggs. 

Ikväll är det mysfredag här hemma med allt vad det innebär.  

Middagen idag blir Orientalisk kycklinggryta, och efter det serveras kladdkaka.

Jag måste ju kompensera min nyttiga morgon...

Det är inte bra att vara allt för nyttig, jag eftersträvar balans, haha!


När barnen lagt sig dukas det upp  ostbricka med vin som  ska avnjutas till "Idol" och "fredag hela veckan".  Jag ska tända massor av värmeljus och bara ha det supermysigt :-)


Har ni inte provat det röda vinet "Killawarra" så kan jag varmt rekommendera det.  I mitt tycke fantastiskt gott!



 Idag är mitt hår:slarvigt uppsatt i svans

Idag mår jag: bra men har sovit dåligt & är rätt så trött.

Vädret idag: Grått trist och kallt

Idag har jag på mig:Jeans och blå stickad tröja

Idag bär jag följande smycken: Förlovningsringen

Idag vill jag ha: Avkoppling

 Idag förvånas jag mest av: att jag hann duscha både mig och sonen innan förskolan!

Idag längtar jag: Till att vakna heelt utvilad

Idag består dagen av: Åka in till stan och handla mat, tvättta en maskin, leka med barnen,  mysa med sambon i kväll.

Idag är tankarna fulla av: Vad ska vi göra i-helgen tankar... 

Idag är det ett minus att: Jag inte har bestämt vad jag ska ge sambon på hans 30-års-dag (18/10), hmrf...
Idag är det ett plus att: Jag är på gott humör :-))
Idag lyssnar jag helst på: Tracy Chapman

Idag har jag en stark känsla av :Lugn och glädje

Idag surfar jag oftast på: Facebook

Idag är mina naglar: omålade, som vanligt

Idag ser jag detta på tv: Idolfredag hela veckan

Idag har jag ätit: frukost, druckit te och kaffe:-)
Idag borde jag: Gå ut och promenera med barnvagnen. 

Inatt drömde jag: Att jag var påen flygplats påväg någonstans varmt för jag hade klänning på mig,  hoppas att det var en sanndröm...

Idag är jag sugen på: GODIS!  Ska be sambon köpa lite på vägen hem från jobbet...

TREVLIG HELG ALLESAMMANS!


Ovido - Quiz & Flashcards