Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Johanna - 23 oktober 2008 10:40

I framtiden skulle jag vilja ha mig en större glasveranda.  Den nuvarande rymmer inte mycket.  

Detta var snyggt tycker jag.  Vitt och fräcsht!


Någon som vill komma och bygga en glasveranda åt mig? ;-)

Av Johanna - 23 oktober 2008 08:59

God morgon!  Är trött i dag.  Blev väckt av Livia 06:00 och därefter vaknade Adrian.  Livia somnade om och sov till 09:00, men Adrian bestämde sig för att stiga upp då,  gäsp....


Så jag har suttit här vid datorn och druckit mitt röda te och surfat runt lite  medans Adrian sett på barnprogramen.

Upptäckte precis  bloggen Lilla huset på prärien, hon som har bloggen driver en nätbutik som heter Gräddhyllan. Hittade dår en helt underbar klänning som jag bara vill ha till min dotter!  Tyvärr var minsta storleken som fanns kvar från 5 år.  Kolla in den här underbara stickade klänningen!

Hittade även den här snygga grytlappenoch väckarklockan från www.cosas.se respektive www.countrystyle.se som jag gärna skulle vilja vara

ägare till :



Den klockan tror jag skulle passa fint in i mitt romantiska icke existerande sovrum...


Till middag idag blir det Pestobakad laxfile med potatis och grönsallad, gott och enkelt!

Recept:

800 g laxfile

1 tsk salt

5 tsk Zeta pesto toscano


Lägg laxfilen i ett ugnssäkert fat med skinnsidan nedåt. Salta och låt stå, gärna 1 timme, så blir laxen saftig och god. Sätt ugnen på 175 grader. Täck laxen med pesto toscano och stek i ca 15 min för rosa kärna och 24 min för genomstekt.

          

Ovido - Quiz & Flashcards