Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Passar på att önska alla ett GOTT NYTT ÅR!!

Av Johanna - 30 december 2008 09:24

Jaha, då var glada julen slut, slut slut.  Julegranen kastas ut, ut, ut...

Men det blev ingen julegran här hemma detta år.  Jättetrist, men vi vågade inte riktigt med tanke på Livia.  Hon hade nog rivit ned den så fort hon fått chansen.  (vi har inte höga tankar om den damen som ni förstår...) Haha!


Julen ha varit underbar och rolig både för oss stora och de små.   Adrian och Livia har fått så mycket julklappar att jag knappt minns hälften av dem.  

Bla kom tomten med

till Adrian:

-Skidor 

-Bob 

-Lekbord 

-mössa och halskrage

-Mängder av bilar  i varierade modeller

-Radiostyrd bil

-Radiostyrd helikopter

-Bamse-premuneration

-Kläder

-Böcker

-memory

-godis

-pussel


Livia fick bla:

-Bok

-Kläder

-2 dockor

-hemstickad kofta och mössa

-Musikleksak

-2 mjukisböcker

-en nalle

-en stor leksakshäst

-en titta/känna-bok

mm....


Vi stannade bara i Boden mellan onsdag - fredag eftersom Micke skulle på hockey  med vännerna under fredagen och jag var bortbjuden till min kära vän Johanna på middag, så direkt efter Micke kom hem från hockeyn så åkte jag till henne.  Det var en helt underbart trevlig kväll!  Hon bjäd på fördrink som jag visserligen dissade pga att jag  skulle köra hem på kvällen.  Jättegoda snacks före maten "Västerbottensostbollar med räkor". Recept kommer nedan.

Till midag bjöd hon på ungsbakad lax med hemgjort potatismos och vitvinssås,  och till efterrätt  kladdkaka  med glass och blodapelsin.  Mums!



Till nyår blir det ett väldigt stillsamt firande.   Micke ska upp 05:00 på nyårsdagen samt att han jobbar förmiddag på nyårsafton så det blir att äta en god middag och bara mysa vi fyra. 


Ikväll ska vi spela bingolotto, ja ni läste rätt. Haha!  Det har vi inte gjort på säkert 7-8 år...  Hur många pensionärspoäng ger inte det?!

Nåja, jag tycker att det  vore väl förtjänt om vi vann en eller 2 miljoner....


Här kommer receptet på västerbottensost bollarna som jag kommer att göra i morgon, och som min väninna Johanna bjöd på i fredags:

Västerbottensostbollar med räkor (25st)
2 dl naturell färskost
2 dl riven västerbottensost
1/2 chilifrukt urkärnad & hackad
1 dl hackad gräslök
salt
1/4 påse ostkrokar
30 räkor
coctailpinnar

- Mosa ihop färskost, västerbottensost, chili  gräslök
- Smaka av med salt
- Krossa ostkrokarna
- Klicka ner smeten i ostkrokssmulorna med hjälp av två teskedar och täck med ostkrokssmulor
- Rulla till bollar
- Trä räkor på varsin coctailpinne och stick ner i boll!

Nu hoppas jag att alla får ett riktigt gott nytt år!!

Tjing! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards