Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Två dagar kvar till jul!!

Av Johanna - 22 december 2008 12:30


Nu lackar det verkligen mot jul... 


Och vi är inte helt klara med julklapparna.  Vi håller på att bygga ett bilbane-bord till Adrian men det  fattas ännu färg på det.  Det ska målas dit lite vägar, vatten och läggas en filtmatta som gräsmatta.  Jag förstår inte hur vi ska hinna.  Det blir att ligga i då sambon kommer hem i kväll, så är det bara!


Här i veckan var vi och hämtade en Kronblomssoffa som jag länge önskat mig.  Den behöver dock lite ny färg och nytt tyg.

Jag tror den kommer att stå som ett vackert smycke i köket.  Nu fattas bara ett fint gammalt bord och 2-3 gamla  stolar så är köket komplett. Jag har lagt ut en önskas-köpa-annons på blocket om detta men det har inte dykt upp något intressant ännu.

Idag har vi sålt dom gamla (fast egentligen nya...)köksmöblerna.   Jag antar att Micke börjar vara hyfsat less på att jag ska ändra och förnya hela tiden,  men det är ju sååå kul.  Och nu är jag helt insnöad på gamla vackra möbler med en historia bakom sig.  Det känns mer passande till det hus vi bor i. 


Nog är det typiskt.  Adrian har hostat och snörvlat som bara den i natt.  Pojken håller på att bli rejält förkyld. I morgon firar vi lilla julafton med min familj och på julaftonsmorgon åker vi till  Boden och ska fira med Mickes familj.  Det vore verkligen sorgligt om han är sjuk då.  Jag antar att vi åker så länge han är feberfri, men blir han riktigt dålig så vet jag inte..   

Ja,ja,  det är ingen ide att oroa sig.  Det blir som det blir och man får försöka göra det bästa av situationen hur än det blir! :-)

Imorgon förmiddag ska jag träffa min gamla barndomsvän Johanna som är hemma över julen.  Det ser jag verkligen fram emot! :-)   Vi har inte setts sedan i somras...


Idag är mitt hår: ostylich...

Idag mår jag: BRA! 

Vädret idag: Snöigt och klart.

Idag har jag på mig: Röd t-shirt och jeans

Idag bär jag följande smycken: Förlovningsringen

Idag vill jag ha: En frisk son

Idag förvånas jag mest av: Att Muntazer al-Zaidi riskerar 15 (!) års fängelse för att ha kastat en sko på George W Bush...  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4052854.ab

Idag längtar jag: Till julafton :-)

Idag består dagen av: Bus med barnen,  baka en tårta till morgondagen samt färdigställa Adrians lekbord.

Idag är tankarna fulla av: måsten...

Idag är det ett minus att: Adrian inte är frisk.

Idag är det ett plus att: Jag är pigg och utvilad:-)

Idag lyssnar jag helst på: Julmusik  "The real group"

Idag har jag en stark känsla av : Julstämmning

Idag är mina naglar: omålade, som vanligt

Idag ser jag detta på tv: Ingenting

Idag har jag ätit: Risgrynsgröt, ostsmörgås, banan, chokladpraliner och druckit en och annan kopp kaffe.

Idag borde jag:  Inte äta så många praliner...

Inatt drömde jag: Att dom som skulle köpa köksbordet inte kom och hämtade det.....  Hmmm...

Idag är jag sugen på: att allt jag vill få gjort blir gjort!!


  GOD JUL PÅ ER !!!!

 / Johanna




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards