Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Städ-tisdag

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...


Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi hade åveråli hemma så han fick det!

Sen på kvällen sjöng jag vide-visan för honom och då började hans ögon att tåras....

Jag frågade honom varför han blev ledsen, han svarade då;  "Mamma, videungen fryser ju där i snön? Stackars han... "  Sötis! Jag försökte förklara för honom vad vide är men jag vet inte om han köpte det.


Vi var ju ute på skidpremiär härom dan.  Måste säga att Adrian var riktigt duktig!  Han kommer nog att axla Ingemar Stenmarks mantel en vacker dag...

 



 

Idag är mitt hår: utsläppt och ostylat

Idag mår jag: Bra, dock lite trött

Vädret idag: Det snöar och är  milt, -2 grader.

Idag har jag på mig: Röd tröja och jeans

Idag bär jag följande smycken: Förlovningsringen

Idag vill jag ha: En klart alla möbler jag påbörjat.

Idag förvånas jag mest av: Kaffebryggaren vi köpte för 1600 kr inte höll mer än 2 år...

Idag längtar jag: Efter att få hem lite tyger som jag beställt, så jag kan börja sy kuddar  och gardiner till lilltösens rum.

Idag består dagen av: En hel del städning.

Idag är tankarna fulla av: kaffe-funderingar.  Om vi ska köpa en moccamaster eller prova att köpa ett nytt lock till den trasiga bryggaren... Dock är vi inte hundra på att det är det som är felet.

Idag är det ett minus att: Sambon känner sig rosslig.

Idag är det ett plus att: Jag känner mig frisk.

Idag lyssnar jag helst på: Mina barn

Idag har jag en stark känsla av : Stress.  Det är så mycket jag vill få gjort.

Idag är mina naglar: omålade, som vanligt

Idag ser jag detta på tv: Bygglov      

Idag borde jag:  Sova en stund, men känner jag mig själv rätt så kommer det inte att ske...

Inatt drömde jag: int´nå

Idag är jag sugen på: en långpromenad

Till frukost åt jag:  Har bara druckit kaffe och ätit en banan hittills.

Igår kväll gjorde jag detta:  Vi såg på Zodiac och åt chiabatta med tapenade. Gott!


Ha en bra dag!

/ Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 11 januari 2009 10:53

Idag känner jag mig pigg och utvilad.  Micke steg upp med barnen och lät mig sova till 09:30.  Mycket skönt!     Igår hade vi middagsfrämmande.  Adam och Carro med barn  kom och åt med oss och kollade hockeyn.  Det var  trevligt, trots att hockeyn g...

Ovido - Quiz & Flashcards