Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Johanna - 6 januari 2009 07:59

Gäsp!  Jag har varit piggare, ingen tvekan om saken....    Jag kunde inte slita mig från att "nöta"  och mattlacka mitt gamla bord i går,  så det blev på tok för sent för min del.   Sen då jag väl gick och lade mig så gick det inte att sova.  Jag låg och vred och vände mig men ack.  John Blund lös med sin frånvaro.  Det är en klassiker.   När jag går och lägger mig för sent så blir jag automatiskt uppstressad över att jag snart ska stiga upp och kan av den anledningen inte sova.   Sen så påverkade det säkert  att Micke jobbade natt också,  då sover jag allt som oftast rätt risigt av någon anledning...


Jag har drabbats av pysslarsjuka.  Senaste 2 dygnen har jag pysslat på som aldrig förr. 

-Jag har målat soffan och nött upp den, 

satt tyg på den och sytt ett gäng kuddar. 

-Renoverat upp bordet. 

-Samt börjat skrapa måla från ett gammalt, gammalt fönster som ska bli en spegel. 


Jag blir så tillfredställd och rofylld utav att renovera gamla möbler. 

Att se dem pånyttfödas och bli sedda med nya ögon är som balsam i själen för mig. Tihi! :-)


Här kommer en bild på den nya gamla kökssoffan


Nu väntar jag på att lite nya tyger ska dimpa ned i brevlådan så att jag kan sy lite mer kuddar till den bara.  Sen så måste jag få tag på ett runt bord och 2  stolar så är allt som det ska vara.  Stolarn jag är på jakt efter trodde dock en av Mickes arbetskamrater att han kunde fixa.   Så då är det bara ett bord som fattas egentligen.  Stolarna är i rokoko-modell.  Hur vackra som helst!


Bordet som jag tog mig an i går vet jag inte riktigt var jag ska placera men jag tror det åker upp i allrummet tills vidare.




Omröstningen Läsarhemmet på Sköna hem pågår ännu.  Jag undrar när den avslutas.  Hoppas inte än på ett tag för vi klättrar väldigt sakta men säkert uppåt.  Jag skulle så badly vilja vinna.  Då skulle jag köpa tapeter till barnens kommande lekrum

Denna tapet tycker jag mycket om och den passar både pojkar och flickor:


I dagsläget så ser det sannerligen inte ut som att vi kommer att vinna, men man får aldrig tappa hoppet.  Under har ju skett förr. Inte sant?  Sen så är det ju härligt att få drömma lite i bland...!


Det här klippet  tipsade min kusin Maria mig att lyssna på,  Hahaha! http://www.youtube.com/watch?v=-3KAXWjZ-q8



He en fantastiska dag!


Love & Peace! / Johanna


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards