Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen...

Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller kvällsmål den dagen.  Under natten vaknade han vid 01:00 och kom inspringandes till vårt sovrum och ville ha vatten.  Han drack mängder!  Sen var han jätteorolig och kunde omöjligt komma till ro. Snart började han klaga på att han hade ont i magen så Micke gick med honom på dass och ja,  snart kom det från båda hållen...

Jag fick för mig att det berodde på godisintaget under dagen eftersom han inte är van att äta så mycket godis men snart konstaterades det att så inte var fallet...


Lördagen var Adrian febrig och aptitlös dock kräktes han inget.

Vi åt middag och Adrian gick därefter och la sig.  Jag, Micke , Ante och Helena började   spela Retro.  Det tog inte lång stund innan jag fick ONT i magen.  Inget illamående men ont.  Kunde inte sova under natten pga smärta men det hände absolut ingenting.  Micke däremot trillade dit och satt vid dasset halva natten.  Så det var inget annant än vanlig hederlig magsjuka.

Hela gårdagen satt det onda kvar i magen men det hände aldrig någonting tack och lov.  Idag mår alla bra.  Lite trötta men välmående! :-) Livia verkar ha klarat sig, tack och lov!

Jag hoppas vi inte smittat ned Helena heller, då hon är gravid.

Gravid och magsjuk är nog ingen rolig kombination.



I helgen gick gästtoaletten sönder också som kronan på verket.  Så i dag ska vi åka och köpa en ny.  Det är alltid kul med sådana oförutsedda skitutgifter...


Jaja,  det man dör av blir man starkare av!


Hoppas ni haft en bättre helg än vår!


Kram/ 

Johanna


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards