Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Johanna - 10 januari 2009 08:12

Senaste dygnen har all ledig tid gått till att måla och renovera möbler.  Jag är som besatt.  Jag har hittat mig en hobby med stort H. 

För tillfället håller jag på med en barnsoffa, ett skrivbord och en gammal 1800-tals kista.  Det som  blivit klart är en lavoar och en spegel som jag gjort av ett gammalt fönster.



På bordsskivan av lavoaren (heter de så?) står det "Var och en är sin egen lyckas smed"  på latin.

Igår såg jag ett fint mjölkskåp a´la hörnmodell på blocket samt en gammal rokokko-sekretär som jag kände att de måste jag bara ha i min ägo.  Givetvis ringde jag för sent.  Gubben hade lovat bort båda möblerna för en 1000 lapp.  Jag hade varit beredd att lägga det dubbla.  Men det var först till kvarn som gällde så var gör man?  Jag grämde mig över detta hela gårdags kvällen. 


Igår afton var vi på kalas hos systra mie.  Hon fyllde 34 år.

Efter det så åkte vi på Subway och åt.  Jag åt en Subway Club, med skinka, kalkon och rostbiff.  Ååå så god den var!  Jag fullkommligt älskar deras subbar! 


Idag vet jag inte riktigt vad vi ska fylla dagen med.  Det blåser rätt friskt men planen är att vi ska vi ut och åka skidor med Adrian.  Han har ju aldrig åkt skidor tidigare, så det kan nog bli spännande!  

Sen så antar jag att det kommer att bli lite målning också...


Ha en bra dag!

Tjing! /

Johanna








Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards