Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

Sån är jag

Av Johanna - 2 januari 2009 19:08

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa:

-4 st

Vilken svordom använder du mest:

-Vet ej riktigt.  Jag försöker att undvika att svära.  Vill inte att mina barn ska lära sig det...

Vilken tid är din väckarklocka inställd på:

-Behöver ingen.  Mina barn är min väckarklocka :-)


Hur många resväskor äger du:

-2 st


Var köper du dina matvaror ifrån:

-Mestadels från Ica.

Har några av dina vänner barn:

-Ja.

Har någon någonsin kallat dig lat:

-Ja, min mor då jag bodde hemma...


Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu: 

-Bamse, haha!


Vilken bok håller du på att läsa just nu:

-"Den Hemlige Kocken"  av Mats-Erik Nilsson


Föredrar du vanlig mjölk eller mjölkchoklad:

-Tricky... Svarar nog vanlig mjölk (mer användbart) Men varm mjölkchoklad är inte dumt det heller!


Vad åt du till middag:

-Lasange


Har du någonsin deltagit i en demonstration:
-Nej.


Vem var den sista som ringde dig:

-Micke


Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält:

-Allt som inte snurrar eller går för fort eller åker alltför högt upp i luften.  Typ barnkaruseller då... 

Tittade du på tecknat när du var liten:

-Ja, och jag tittar på det fortfarande...  


Hur många syskon har du:

-Ett, en storasyster


Är du blyg inför det motsatta könet:

-Nej


Hur många par skor har du?

-12 par


När flög du senast?

- 4 år sedan


Diskar du din egen disk:

-Det gör diskmaskinen


Har du gråtit offentligt:

-Ja,  senast hos barnmorskan.


Försöker du alltid lära dig nya saker:

-Ja

Har du varit i kyrkan senaste 12 månaderna:

-Ja, på dop.


Vad har du med dig in på bion:

-Godis, dricka och sällskap


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet:

-Syslöjd, svenska och data



Gillar du att flyga flygplan:

Nej, jag gillar inte att flyga flygplan men jag åker gärna i dem!


Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner:

-Ärlighet och humor

Vilken är din favoritdrink:

-Dricker inte så gärna drinkar.  Men om jag måste så säger jag mojito.  Jag dricker helst vin om jag får välja.


Gillar du din boendesituation:

-Ja


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera:

-7-8 h


Är dina dagar fullbokade och stressiga:

-Dom lyckas alltid bli det trots att jag är mammaledig.  Förstår inte det...


Vilken är din favoritfrukt:

-Oj, den var svår,  jag gillar alla frukter men persikor hör nog till favoriten.


Tror du på liv på andra planeter:

-I någon form, ja.


Sover du på sida, mage eller rygg:

-Spelar ingen roll,  bara jag får sova.


Skulle du säga att du är trendig:

-Nej inte särskilt.

Vad är du allergisk mot:

-Nickel


Får du dåligt samvete efter du ätit kött:

-Nej


Har du...
Förnekat förintelsen?
Nej.
Följt Skilda världar? Ja..

Snott någons mobiltelefon? Nej aldrig                                            
       Varit medvetslös Ja                                                   
                                            

Gjort nåt riktigt dumt? Ja                                              

Gjort nåt du verkligen ångrar? Ja                                        

Blivit full på ett släktkalas? Nej                                               
         

Varit full i skolan? Nej                                               
                       

Blivit portad från en krog? Nej.
Varit full på julafton? Nej

Varit nykter på nyårsafton när du var över 18 år? Ja .
Slagit sönder en tv? Nej.  
Önskat att du var det motsatta könet? Nej.

Fått barn? Ja.
Åkt ambulans? Ja.
Gjort nåt riktigt olagligt? Ja, kört lite för fort ibland, parkerat fel och lite sånt                                              
                                                  
     

Fått din mamma att gråta? Nej

Blivit polisanmäld? Nej.
Slagit ner någon? Haha verkligen inte!                                                   
               
Skämts över dina föräldrar? Tihi! Ja, ja!

Skämts över din bästa kompis? Never

Ätit från en papperskorg? Nä vet du vad!! -----------------------------------------------------------------------------------
Senaste person som...
Sov i din säng: Min sambo.
Såg dig gråta: Mina vänner, men det var glädjetårar.
Fick dig att gråta: En väldigt rolig och trevlig middag, även där glädjetårar.                                              

Du gick på bio med: Min sambo

Du gick på stan med: Min familj

Skällde på dig:  Kom inte ihåg.  En hund härom da´n...                                                   
                                                  
                         Skickade ett e-mail till dig: En kompis

-----------------------------------------------------------------------------------

Har du någonsin...
Sagt "Jag Älskar Dig" och menat det: Ja många gånger.
Uppgett dig för att var någon annan: Nej

Ljugit om din ålder:  Ja
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Nja nästan

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Varit i...

Usa: Nej                                               
                                               

Norge: Nej

Finland: Ja.

Grekland: Ja
Kina: Nej.

Ryssland: Ja

Österrike: Ja                                                
                                       Spanien:Ja

Kanada: Nej

Afrika:Ja

Indonesien : Ja

Turkiet: Ja

Australien: Nej

..................................................
............................................

Extra stuff...
Tar du droger: Nej

Vad är du mest rädd för: Att det ska hända min familj eller mina närmaste något.

Vad avskyr du verkligen: Elaka, osympatiska och lögnaktiga människor.
Varit kär: Helt klart
Kör du bil: Ja 

Har du ett jobb: Ja                                                
                            

Gillar du att ha folk omkring dig: 

Ja absolut.  Ibland kan det dock vara skönta att vara helt själv också.

                                                  
                                    

Är du ett hälsofreak: Nej inte ett hälsofreak men måttligt hälsosam.

Har du varit olyckligt kär någon gång? Ja, men det är väl klart..

Är du ensam nu: Nej.
Vill du ha barn:
Har barn

..................................................
.............................................

Favorit...
Rum i huset:
Köket

Parfym:  Clean

Månad: Maj (då har men hela sommaren framför sig...)

..................................................
................................................

De senaste 48 timmarna, har du...
Gråtit: Nej.
Köpt någonting: Nej

Varit sjuk: Ja förkyld

Sjungit: Ja                                                
                                          

Sagt "Jag Älskar Dig": Ja                                                
                                                                     
                               

Varit arg: Ja
Varit glad: Ja

Kramat någon: Ja
Kysst någon: Ja

..................................................
.........................................

Senaste...
Film du såg: Notting Hill,  vet inte hur många gånger jag sett den...                                            
                                                  
                               

Sak du stal: Jag stjäl inte.                                                             
                                                  
                                                  
                                        Favoritperson/er? Mina nära

..................................................
........................................

Har du:
Digitalkamera? Ja
Husdjur? Nej, bara en massa dammråttor..

Bra kompisar? Ja

God kontakt med din mamma? Ja

Sårat någon den senaste veckan? Nej, det hoppas jag verkligen inte!





Sådär,  nu var det avklarat, nu vet ni lite om mig, hahaha. Kopiera den gärna och tala om när ni fyllt i så får jag läsa vad ni är för ena =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards