Alla inlägg den 11 december 2008

Av Johanna - 11 december 2008 20:03

Idag har det varit julfest på förskolan med lucia-tåg,  väldigt gulligt!  Adrian fick dock inte fram en ton  utan stod mest och såg förvånad ut... Haha!  Han som älskar att sjunga annars.

Pojken som putar med magen närmast kameran -thats my boy!

Han ser något sammanbiten ut...




Ikväll har vi varit urte och gått en kvällspromenad.  Det var länge sedan jag var ute och rörde på mig så det kändes riktigt skönt .  Ska försöka komma igång igen att promenera dagligen,  jag vet att jag blir så mycket piggare då.


I afton har vi ätit inlagd löksill med potatis och kall sås,  väldigt gott!

Såsen består av 1 brk cream fraiche, 1/2 finhackad rödlök, 1,5 msk kaviar,  1 msk finhackad rödlök,  lite herbamare örtsalt och citronpeppar.


I kväll ska jag fortsätta måla lister, det är på tiden att de kommer upp i köket nu!


Till veckan ska jag in till stan och börja med julklappsinköpen.

Barnen i släkten lär inte vara några problem att köpa julklappar till,  men Micke, ojoj, jag har inte en susning!!  Det blir knepigt...


Ha en trevlig kväll!

/ Johanna

 


Ovido - Quiz & Flashcards