Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Johanna - 6 oktober 2008 08:32

God morgon på er!


Blev väckt i ottan (06:20) av min underbara lilla tös som verkade ha bestämt sig för att väcka alla levande varelser i huset med sin sjönsång.  Hon lyckades ganska bra.  Sambon hade hunnit åka till jobbet,  men jag och sonen blev klarvakna. I normala fall så är det sonen som brukar stå för uppvakningarna, men denna morgon var det annorlunda.  Jag började ana ugglor i mossen och kollade lillans blöja och javisst,  jag fann roten till problemet...

Nybytt och nedbäddad så somnade hon om igen,  men det gjorde inte vi andra så vi steg upp och kollade Postis Per,  ett riktigt höjdarprogram för övrigt! :-)

 


Såg en film igår kväll som jag bara måste rekommendera  "Gone baby gone" heter den.

Riktigt bra film som fick en att tänka till om vad som är rätt och fel här i livet.

När jag läste om den och såg att den var regisserad av Ben Affleck så fick jag direkt förutfarttade meningar om att den skulle vara en typisk fånig amerikaniserad hjältefilm,  men döm av min förvåning, den var skitbra!


På agendan idag ska följande saker utföras:

-Jag ska gå och handla ingedienser till att baka .  Sonen fyller ju 3 år på onsdag :-) Så vi har ett litet kalas för honom då,  sen  kommer min släkt och ska fira honom på lördag. 

Nästa helg kommer sambons släkt  från Boden och ska fira sonen och sambon som fyller 30 år då, den gamle greken).

-Jag ska rensa barnens garderob.

-Jag ska klyva ved, vilken skogshuggarkvinna jag är!  Haha!  Vad livet kan förändras då man flyttar till hus och ut på vischan! Hur många vuxenpoäng ger det egentligen?!

- Jag ska på föräldramöte i kväll på förskolan. 

-Jag ska städa undan lite.  I och för sig så vet jag att det kommer att se likadant ut på onsdag, men, men...


Idag är mitt hår:slarvigt uppsatt i en knut.

Idag mår jag: BRA!, den tidiga morgonen till trots!

Vädret idag: Grått trist och kallt

Idag har jag på mig: Mörkblå långärmad tunika, grå tights.

Idag bär jag följande smycken: Förlovningsringen

Idag vill jag ha: Saker gjorda

Idag förvånas jag mest av: Att eleverna får sämre mat än katterna... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3466171.ab

Idag längtar jag: Till att besöka mina vänner i Stockholm.

Idag består dagen av: Se ovan

Idag är tankarna fulla av: Vad vi ska äta till middag, hmrf...

Idag är det ett minus att: det är taskigt väder, as usual.

Idag är det ett plus att: Jag är på gott humör :-))

Idag lyssnar jag helst på: Tracy Chapman

Idag har jag en stark känsla av : höst

Idag är mina naglar: omålade, som vanligt

Idag ser jag detta på tv: Idol

Idag har jag ätit: frukost, druckit kaffe och juice:-)

Idag borde jag: Gå ut och promenera med barnvagnen. 

Inatt drömde jag: Antagligen ingenting.  Jag minns det i vart fall inte...

Idag är jag sugen på: Glada och nöjda barn!


Ha en bra dag!

Tjing!





Ovido - Quiz & Flashcards