Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Johanna - 20 oktober 2008 10:56

I lördags var det fest här i huset.  Den blev mycket lyckad.  Dock höll jag på att stressa ihjäl mig på förmiddagen.  Jag är en sådan tidsoptimist och det straffar sig.  Inte nog med att det var mycket att göra med all mat som skulle färdigställas.  Då jag skulle göra pajerna så började datorn strula och blev alldeles svart.   Good damit!  Jag har alla recept på datorn!!!  Lite lätt panik utbröt,  men min käre sambo ordnade det till slut.  Svärmor skrev av alla recept i rask fart...  Slutet gott allting gott!

Det sambon fick var:

-en grovdammsugare (Festool) av Helena, Ante,  mamma, pappa, Anki, Stefan, Camilla & Mattias.

- En Whiskey (Jameson) och fyra ITTALA whiskey-glas från Agneta

-Presentkort på kläder (500 kr)  från mostrarna

-ett Nintendo Wii från mig


Och Adrian fick:

-en Cykel från farfar och Anki

-Presentkort på Lindex (500 kr), pussel, leksaksbil & påslakanset från farmor

-Lera-set, verktygsset från kusinerna

-böcker och pussel från mostrar och fastrar.

- En leksaksspis med ett gäng kastruller från faster Helena och Ante


Jag har antagligen glömt hälften av vad dom fick eftersom jag var så mitt upp i maten då presenterna öppnades...


Det var en mycket trevlig fest.  Dock så hände en obehagglig olycka då vi vuxna satt och åt dessert.  Plötsligt hör man ett fasligt dunsande i trappen.

Då har Emil 2 år ramlat högst upp från trappen.  Alla kastade sig upp från sina stolar och rusade för att se hur  det gått.  Han grät i ca en minut sen var det bra. Jag trodde han skulle ha fått hjärnskakning,  men så var tack och lov inte fallet. :-)  Det är otroligt att barn är så mjuka att ett sådant fall knappt berör dem.  Jag tror det värsta för honom var chocken faktiskt.


Måste säga att jag tycker att det är skönt att firandet är över för denna gången.  Det är kul,  men ganska kaotisk innan alla förberedelser är klara... :-)

Näästa gång blir det catring, så mycket vet jag!


Ovido - Quiz & Flashcards