Direktlänk till inlägg 25 oktober 2008

Härliga lördag

Av Johanna - 25 oktober 2008 13:10

Jag lyckades stå 32 min på crosstrainern i går med intervallprogrammet.  Jag tränade medans jag kollade på Idol.  Måste säga att det gick över förväntan.  Trodde jag skulle ha sämre flås än vad jag hade!  Blev inte alls särskilt andfådd.  Så finns enegin i kväll så blir det nog 32 min till!

På tal om Idol så tyckte jag att det var alldeles uppåt väggarna att Loulou åkte ut!  Jag hade hoppats att Alice eller Robin skulle åkt...

Anna var min favorit i går.  Herrejösses så bra hon är!!


Har varit in till stan i dag med familjen och handlat.  Vi har bjudit hem syrran och hennes familj på middag i morgon.  Så då behövdes det lite ingredienser till köttfärslimpan som jag ska göra.  Den är verkligen kanongod!  Rekomenderas varmt!

Jag var också på apoteket och köpte Hemofer (järntabletter).  Har känt mig lite hurvig och yrslig de senaste dagarna och misstänker att det kan vara järnbrist   eller  att det är mitt låga blodtryck som spökar igen.


Sambon har nyligen åkt till jobbet så jag försöker klura ut något kul att göra med barnen i dag.  Jag hade tänkt att vi skulle gå ut och leka en stund och kolla in dom nya grannarna som just nu håller på att flytta in.  Hihi!


Ikväll då sambon kommit hem så blir det mys.  Nått glas vin och lite godis framför tv:n.  Antagligen blir det någon match spelad på Nintendot också.  Jag är verkligen ett proffs på bowling.  Spöar sambon 9 av 10 gånger! Mohahaha!




Ni glömmer väl inte ställa tillbaka  klockorna  i morgon till vintertid!


Här kommer receptet på Köttfärslimpan:

8-10 pers
Ingredienser

1 kg valfri köttfärs
2 dl ströbröd
3 dl mjölk
3 finhackade lökar
4 ägg
1,5 tsk svartpeppar
2,5 tsk salt
  2tsk socker.
2 tunt skivade lökar
3 dl vatten
2 1/2 buljontärning
1 msk socker

6 dl matlagningsgrädde eller vispgrädde

1 dl Collorit soya


Låt ströbrödet svälla i mjölken i 10 min.
Blanda sedan alla ingredienserna till färsen väl.
Forma till en limpa i en smord form och lägg de skivade lökarna runt om.. Låt stå 15 min i 275* ugn.
Koka under tiden upp vatten, buljontärningar och socker.
Häll detta runt limpan och sänk värmen till225* och grädda i ca 45 min.
Slå till sist i grädden och Colloriten och låt stå kvar i ugnen tills såsen värmts upp ca 5 min.
Servera med kokt potatis eller klyftpotatis, lingonsylt eller svart vinbärsgele och saltgurka.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards