Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Go morron!

Av Johanna - 9 oktober 2008 09:10

Sitter här och sörplar blåbärste medans Livia sover och Adrian leker med sina leksaker som han fick igår.

Igår var en trevlig dag.  Jag tror Adrian hade en riktigt lyckad dag han med, och det var ju målet med dagen.  Han uppskattade varje liten present och lekte med dem hela kvällen.  Den present han uppskattade mest var nog dock motorsågssetet som han i stort sett hade på sig nonstop sedan han öppnat paketet.  Hade han fått sova med det så hade han gjort det ;-) Haha!


Det var som sagt ett litet firande i går.  Carro och Adam och deras 2 barn Love och Holly kom och firade med oss.  En skön familj  :-)


På lördag är det dags för kalas 2.  Det blir min mamma, Malin, Jonas, deras barn Nickolas, Ingemar, Lillemor och Hjalmar.


Har kommit på en present till sambon 30-års kalas nu,  men vågar nog inte skriva vad det är.  För jag vet inte om han läser  här på bloggen...  Så det är bara onödigt.  Jag vill ju inte snuva honom på överraskningen. :-)


Idag blir det Hemlagad köttsoppa med knäckebröd och ost till middag.  Enkelt och gott!


Idag vill jag ha detta i min ägo: 

Från www.cillascottage.se

Perfekt att förvara barnens alvedon o dyl i!

Denna  kudde och matta skulle passa fint i Livias kommande rum...

 

Kudden och mattan från www.blaelefant.se



Idag är mitt hår: Rufsigt

Idag mår jag: Bra

Vädret idag: Dimmigt, grått och ruggigt

Idag har jag på mig: Jeans och blå tjocktröja

Idag bär jag följande smycken: Förlovningsringen

Idag steg jag upp: Väcktes 06.30 av sonen,  men sen låg vi och myste till 07.15

Idag vill jag ha: en strulfri dator

Idag förvånas jag mest av: Att Adrian blivit så duktig på att gå på toaletten! :-D

Idag längtar jag: Till lönen kommerså jagkan shoppa loss på www.CillasCottage.se

Idag består dagen av: Lek och bus

Idag är tankarna fulla av: 30-års-present-grubblerier

Idag är det ett minus att: Det är deprimerande väder ute, och att datorn är helt väck...

Idag är det ett plus att: Jag inte han några måsten.

Idag lyssnar jag helst på: Amy Macdonald 

http://www.youtube.com/watch?v=ng8KQq0L0eY

Idag har jag en stark känsla av : shoppinglust!

Idag är mina naglar: omålade, som vanligt

Idag ser jag detta på tv: Inget planerat

Idag har jag ätit: frukost, druckit rött blåbärs- te 

Idag borde jag: Inte göra någonting :-)

Inatt drömde jag: Antagligen ingenting, jag minns det i vart fall inte.

Idag är jag sugen på: Trevligt väder... Så att jag och barnen kan gå ut.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards