Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Lugn och fred

Av Johanna - 18 november 2008 08:45

Igår då Adrian stod på tollabaletten (toaletten) och tvättade sina händer i tvättfatet kom jag inklampandes och frågade om han behövde hjälp.  Han svarar mig med en bestämd stämma: - Nej mamma, gå härifrån,  jag vill ha lugn och fred.   Hihi! Det lät så gulligt!  Jag vet inte vad det blev för blandning.  Lugn och ro med jag vill vara i fred kanske...


Idag är jag trött,  har inte sovit bra i natt.  Jag har varit lite för uppspelt över att jag ska till frissan i dag.  Är det ett normalt beteende???!  


Pratade i telefonen med min goa vän Mia i går.  Hon bor i Storsta´n och det är alldeles för länge sen vi träffades.  Hon skulle  hem över jul -onsdag till söndag,  och gissa vilka dagar vi hade bokat in att vara hos Micke´s familj i Boden....  Jo, onsdag till söndag,  of course :-(

MEN,  jag har snackat ihop det med min käre sambo och det var inga problem om vi åkte hem en dag tidigare så jag hinner träffa mina vänner.  Johanna skulle också vara hemma under den perioden och hon vill jag givetvis också hinna träffa!

Jag längtar såå efter att träffa dem.

Alla borde ha en Mia i sin närhet, för hon är den mest glädjespridande människa jag någonsin träffat.  Otroligt varm  och omtänksam person! :-)


Idag ska jag  ut och promenera med Micke och Livia  (Adrian är på fsk),  ringa kommunen för att ställa Livia i förskole-kö , sen bär det iväg till stan och inhandla lite nödvändigheter och därefter till HUFVUDSAKEN.


Tre saker jag går igång på:Att få rota på gamla vindar efter gamla vackra bortglömda saker, auktioner med rätt saker, fantasifull inredning,  resor till fjärran länder,  mm
Tre saker jag inte kan vara utan:Min familj och mina vänner mina vänner. Mat (kan någon vara utan det?)

Tre saker som gör mig glad:Att hitta ett underbart fynd på auktion, när det är mycket spännande och roliga saker som händer runt mig (fart & fläkt), när mina barn & min sambo skrattar, givande samtal (det blev fyra, ooops!)

Tre saker som gör mig arg: Osympatiska och trångsinta människor, långsinthet, och att misslyckas på ett eller annat sätt.
Tre människor jag beundrar: Min pappa för den fantastiska människa han var och hans ödmjukhet, min farmor för att hon bara var heeelt underbar och gooo,  och min svägerska Helena för att hon är en sådan naturbegåvning i allt!

Tre maträtter eller ingredienser i köket jag gillar:Köttförslimpa,  lax, och provencaliska örter

Tre TV-program jag ser:Prison Break,  Roomservice,  Äntligen hemma
Tre saker jag har med mig i livet:Ödmjukhet, positivitet (sägs det) , en tro på livet & framtiden



Ha en bra dag!

Adiós!

/ Johanna



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards