Alla inlägg den 19 november 2008

Av Johanna - 19 november 2008 21:19

Var till frissan i går och klippte och slingade håret.  Det blev inte som jag tänkt mig men det blev så klart en  förbättring i alla fall.  Att lyckas med något annat hade förvånat mig!

Det som irriterade mig var att då jag ringde och bokade tid förklarade jag att jag ville ha 3 olika nyanser på slingorna,  guldigt, pärlemor, och mörkblonda slingor,  vilket i telefonen inte lät som något problem.

Jag satte mig i frisörstolen och  förklarade hur jag ville ha det.  Hon började pensla på slingfärg och jag tänkte inte mer på det.  Sen då det var klart så slog det mig att det här var ju inte alls vad jag hade bett om.  Hon hade bara gjort en massa blekta slingor i samma färg. Dessutom i en väldigt blond ton.  Suck! Varför gör man så???   Feg som jag är så kom inte mina klagomål ut...   Så jag får ju skylla mig själv.   Men jag kommer inte att gå dit igen, den saken är klar.  Jag vänjer mig väl vid det ljusa håret nån gång förhoppningsvis.



 Idag har det varit fart och fläkt, precis som det ska vara.

Morgonen började med att jag gick med Adrian till förskolan.  Sen hem och duscha och piffa till sig inför tjejlunchen.  Därefter bar det iväg till Malin Segerlund och Myra.  Malin Staffansson och Lilly var också där.  Malin bjöd på en jättegod lunch; Osttortellini med pesto och ruccola.  Riktigt mumsigt!

Det är så mysigt att träffas och luncha ihop och byta tankar om småbarnslivet eftersom alla småtjejer är i samma ålder, och därmed liknar varandra mycket i utvecklingen,  så det finns alltid en hel del att prata om!


Sen åkte jag hem och vi hämtade sonen på förskolan.  Vilket som vanligt inte är populärt.  Han trivs verkligen där,  vilket faktiskt är väldigt bra.  Men det känns inte så roligt då han får ett vredesutbrott då man kommer och vill hämta hem honom...


Därefter bar det iväg till Adam & Carro på kalas.  Carro fyllde år i går.  Givetvis glömde jag presenten.  Jag kom på det då jag steg in genom deras dörr att det var något som saknades.  Sååå typiskt!.  Jag börjar ha allvarliga funderingar om jag blivit dement.  Kan man bli det vid en ålder av 30? Eller så är det bara bristen på sömn som gör att min hjärna inte kopplar som den ska alla gånger... Haha!

  Nå väl hon får den nåsta gång vi ska mot stan,  så antagligen fredag.

 Jag fick låna en jättefin overall av Carro så nu slipper jag köpa någon overall till Livia före jul,  vilket är tacksamt!  Dom växer ju så mycket dom små liven!  Skulle jag ha köpt en ny overall nu i höst till Livia så skulle den med största sannolikhet inte passa henne länge till efter jul...

Adam & Carro hade köpt nya vita tygsoffor det var såå fint!  Jag blev så sugen själv att byta ut våra men jag tror nog ändå att det får vänta tills barnen blivit lite mer rumsrena...   Det skulle antagligen inte gå många timmar innan sofforna var full i fläckar här hemma, tyvärr.  Visserligen går dom ju tvätta men då skulle jag nog inte få göra annat.


När vi kom hem satte jag igång med en långpannelasange.  Lika bra att göra mycket då man ändå håller på.  Så nu är halva frysen fylld med lasange vilket aldrig är fel! :-)


Nu är klockan mycket så jag ska gå och knyta mig!

God natt!

/ Johanna



Ovido - Quiz & Flashcards