Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Lördag

Av Johanna - 8 november 2008 11:21

Regn och rusk utanför fönstret i dag.  Som upplagt för att fortsätta måla Livias rum antar jag...  Måste ta mig till stan och handla mer färg bara.  Den tog slut.  Det fattas minst 2 liter.  Men jag måste hur som helst köpa lite till middagen i kväll.  Det ska lagas Ädelostgratinerad fläskfilé.  Eftersom Micke jobbar vändskift i morgon så blir det lite firande för honom i kväll i stället.

Visserligen ska han ut och jobba natt, men en god middag måste han ju få i alla fall :-).  Planen är också att vi ska åka och hälsa på min syster under dagen.  Adrian vill så gärna leka med Ingemar (kusinen):-)


Tittade på idol igår.  Vad 17 skulle Lars åka ut för.  Han är ju så bra! :-[ Det föll antagligen på att han stod så stilla.  Det passade sig inte riktigt till låtvalet, tyvärr... Attans också!!

Här är ett av hans bästa framträdande enligt mig:

http://www.youtube.com/watch?v=qALOyDHRNi4

Jag älskar den låten och jag tyckte han gjorde den väldigt bra, nästan bättre än orginalet med James Blunt.  Den låten är väldigt känslomässigt laddad för mig.  Jag lyssnade nämligen på den natten den 8 okt 2005, då Adrian föddes... :-)  Så  jag får alltid  flashbacks då jag hör den.


Nu ska jag gå och laga lite lunch.

Tjing!



Ädelostgratinerad fläskfilé För 4 personer.


Ingredienser:

500-600 gram Fläskfilé
4 msk Smör el. margarin
300 gram Färska champinjoner
100 gram Ädelost
2 dl matlagningsrädde eller vispgrädde 2 dl Creme Fraisch
1 dl Hackad Persilja
2 tsk Kinesisk soja


Bryn fläskfilén i stekpannan runt om tills den fått färg, den behöver inte vara genomstekt.
Skär köttet i skivor och lägg i en smord ugnssäker form, salta och peppra.
Skär svampen i skivor, fräs den i stekpannan 5 minuter.
Lägg svampen över köttet, smula över ädelosten.
Blanda grädde, creme fraisch, persilja och soja i en skål, rör ihop.
Häll blandningen över köttet,svampen och osten.
Gratinera i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 15-20 minuter.
Till detta kan man välja ris eller pressad potatis och sallad.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards