Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Älska dig själv!

Av Johanna - 3 november 2008 11:51

Jag har bestämt mig - jag ska sluta oroa mig och älta gamla grejer!

Det som sker det sker och vad som händer det händer.

Jag ska hädanefter eftersträva att leva i nuet och inte tänka på morgondagen. Det är verkligen något jag påminner mig själv varje dag, att inte tänka framåt eller bakåt i tiden. Tiden och livet tickar ju bara iväg om man hela tiden ska tänka på vad man ska göra senare - tänk istället på hur vackert vädret är just nu, hur maten du äter just nu smakar, hur fantastiska dina barn  är just nu osv.

Jag vet inte hur ofta folk säger "Man lever bara en gång" men ärligt talat - ska man då slösa bort tiden genom att tänka på hur man gjorde bort sig och sa fel saker den där gången för 100 år sedan. Man kan ju ändå inte göra något åt saken nu, oavsett hur mycket man ältar! NJUT av varje sekund i ditt liv i stället, strunta i att må dåligt över saker som hänt eller möjligtvis skulle kunna hända. Ta tag i det när det väl händer istället! Eftersom man bara lever en gång så måste man ju se till att det blir en sjuhelvetes grym gång!

Tiden går så ta vara på den.

Se det positiva i allt och älska dig själv och ditt liv!

 


Love and Peace!

/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards