Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Ny vecka, nya friska tag!

Av Johanna - 3 november 2008 07:50

Jaha, då var det måndag igen.  Enligt prognosen på www.yr.no

så skulle vi få snö i dag,  men till min besvikelse ser det ut att bli sol här i dag i stället  ;-)  Sonen har nu tillfrisknat  men dock misstänker jag att han fått höstblåsor.  Tungan är liksom lite rödfläckig och han har under en tid haft liksom knottror på låren

 http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=27868

Någon som har haft barn med höstblåsor?  Jag har aldrig hört talas om det innan.  Utan jag gogglade mig helt enkelt fram och fann detta och tyckte det stämmde in så bra.  I morgon har vi BOEL-test på Livia här hemma så då ska jag fråga sköterskan om hon vet vad det kan vara.


Idag längtar jag hysteriskt mycket till den 18:e november.  Jag har klipp och slingtid inbokad då,  och aldrig förut har det kännts så  efterlängtat.  Jag ser verkligen ut som ett skatbo i håret på allvar.  Riktigt deprimerande.  Utväxt med bäst före datum för flera månader sedan och hårtoppar som defenitivt sett bättre dagar...  Varför har jag låtit det gå så här långt, hrmpf...


Igår såg vi  "Starsky and Hutch" .  Jag har sett den tidigare men hunnit glömma bort hur galet kul den är.  Jag skrattade så jag grät och fick ont i magen!   Se ett smakprov ur den här:   http://www.youtube.com/watch?v=Ra70O9nps6E    

Vi var även ute på en riktigt härlig långpromenad igår morse.  Halkigt men  väldigt skönt ändå.


5 saker i min frys:
Blåbär, kycklingfileér, laxfileér, fryst dill och köttfärs




5 saker jag inte kan vara utan:
Mina barn, sambon, familjen, vännerna och huset


5 saker i min väska:
Nycklar, försvarets hudsalva, mobil, plånbok, penna


5 saker i badrumsskåpet:
Hudkräm, parfymer, deo, tandborste, ansiktsvatten

5 saker jag gillar att göra:

Laga mat, baka, fotografera, resa, inreda


5 saker jag skulle vilja göra:

Gå frisörutbildning,  resa till Australien, resa till karibiska övärlden, vinna en massa pengar, bygga en rejäl veranda......



5 saker jag gör på morgonen:

Klär på mig, Välling till barnen, Brygger kaffe, Dricker ett stort glas vatten,  Går och hämtar morgontidningen


Ha en bra dag!

Tjing!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards