Alla inlägg under december 2008

Av Johanna - 4 december 2008 07:11

God morgon!

Barnen vaknade i vanlig ordning 06:30 i dag.  Vi la oss 21:30 i går så jag känner mig faktiskt ganska utvilad, skönt! 

Idag ska jag upp till chefen och skriva på en blankett om när jag ska börja jobba igen efter föräldraledigheten.  Jag har bestämt mig för att börja om den 1 april.  Då  tar Micke över skutan en månad,  sen är det dags för inskolning av Livia. 


Imorgon ska vi till Adam och Carro på middag.  Roger och Anki kommer att sitta barnvakt både fredag och lördag.  För under lördagen ska vi på pubkväll i Folkets hus.  Krutov spelar. 

Jag har mina föraningar om att det här blir en väldigt trevlig helg! :-D


Nu ska jag gå och göra frukost.  Det blir fil med flingor och julskinke-smörgås.

Ha en bra dag!

/ Johanna


Av Johanna - 1 december 2008 22:21

Vilken helg det har varit!  Full rulle hela tiden, men attans vad kul jag haft!

På torsdagen rullade vi mot Ikea (Jag, Micke och Helena)  Jag shoppade inte så fasligt mycket, utan höll mig faktiskt till den lista jag skrivit innan.  Kors i taket,  det måste vara värt en medalj!!  :-o

Under fredagen bar det iväg till Luleå för lite shoppande,  det gick väl sådär.  Jag hittade dock en vinterjacka,  vilket kändes som det viktigaste för min del. Det blev en grön parka från Elvine.  Varm och go är den!  Sedan blev det en skön kofta och 2 enkla tröjor.  Så jag slapp åka hem tomhänt i vart fall!  Micke köpte sig en tröja och ett par Nudiejeans.   Han var givetvis klar med sina inköp på 15 min,  för mig tog det 3 timmar innan jag ens hittat första plagget jag ville ha.   Gissa om han var less efter 5 h på stan med mig...   Haha!


På lördagen firades Ante som fyllde 30 år.  Det grillades enentrecôt och hasselbackspotatis med pepparsås och dracks en hel del vin. Anki hade bakat 4 olika tårtor till efterrätt.  Gissa om man var tung efter den middagen...

Väldigt trevlig kväll dock.  Mattias (Micke´s halvbror) hade med sig sin nya tjej som ingen av släkten träffat tidigare.  Det visade sig vara en supertrevlig tjej,  väldigt öppen och glad.


Under söndagen så åkte vi till Mickes mamam och gick ut på skyltsöndag så Adrian skulle få träffa tomten.  Vilket han verkade tycka var  jättespännande,  så klart!  Därefter åkte vi hemåt.  Det var riktigt busväder efter vägen.  Det snöade som tusan.  Givetvis var det oplogat efter E4 också,  så det gick inte fort att ta sig hem vill jag lova... 

Men vi tog oss i alla fall hem , det trodde jag nästan inte där ett tag.


Nu ska jag krypa i säng.  Jag är helt slut.


God natt!

/ Johanna



Ovido - Quiz & Flashcards