Direktlänk till inlägg 30 september 2008

4 minusgrader ute !?

Av Johanna - 30 september 2008 07:57

Brrr.  I morse då jag vaknade vid 06:30 var det 4 minusgrader utomhus.  Frosten ligger som ett vitt täcke över marken.  Det är bara att bita i det stura äpplet och inse att vintern knackar på dörren...

Ska snart gå med sonen till förskolan.  Han är där 3 dagar i veckan.  Det är så roligt att han trivs så bra där.  Men det är väl klart,  jag är ju av förklarliga skäl mycket med hans lillasyster.  jag måste typ hålla i henne konstant.  För lägger jag ned henne så är han direkt där och rycker och drar i hennes armar och ben.  Han är inne i värsta trotsen och vägrar lyssna till allt man säger. Ibland tycker jag han är riktigt elak med henne.  Tjuvnyper henne o dyl. Ni som har 3-åringar hemma,  känner ni igen detta?  Jag hoppas och önskar att det ska lugna ned sig snart.  Det är så turbulent här hemma ibland så oj,oj,oj!

Så summa kardemumma så tror jag det är bra för honom att få gå till förskolan och leka av sig lite! 


Såg Idol i går.  Tycker att det var rätt att Veronica åkte ut.  Jag tippade på hon eller Yasmina.  Bäst so far tycker jag  Lars är även om jag fullständigt avgudar  Anna Bergendahls röst men igår var det inte något vidare.  Låten passade inte henne´s röst.  Tror dessvärre att det kan bli svårt för henne att vinna Idol. Jag har svårt att se henne göra rocklåtar.  Hon har så pass speciell röst.  Men jag hoppas att hom kommer att överraska mig.

En annan skön tjej är ju Loulou Lamotte.  Grym röst och utstrålning.  Kul att hon är från Skellefteå också.

Kommer att sitta bänkad vid idol ikväll också antar jag :-) Beroendeframkallande,  Haha!


Jag kokade äppelmos i går.  Har fått en hel låda äpplen av mamma och visste inte riktigt vad jag skulle göra av allt. Så det fick bli mos  Blandade  lite vanilj i den.  Det blev väldigt gott.

Har fortfarande en massa äpplen kvar.  Vad mer än äppelkaka och äppelmos kan jag göra av dem?  Tips någon?


Ska ta en promenad med vagnen senare under dagen.  Det verkar  bli en solig dag idag,  och dom är man ju inte direkt bortskämd med!  Sen så ska jag ta och städa huset då lillan sover.  Hinner jag så ska jag  snöra ihop en veckosallad också.

Middagen idag  blir  fullkornslasange, mums!

Ha en bra dag allesammans! :-D


VECKOSALLAD


½ kg vitkål
½ kg morötter
1 röd paprika
 1-2 gula lökar


1 dl Äppelcidervinäger
1 dl olja
1 tsk salt
½ dl socker
1 ½ tsk örtkryddor


Gör så här:
Strimla grönsakerna tunt. Dressingen blandas i en gryta, kokas upp och hälls varm över salladen.
Håller, som namnet antyder, ca en vecka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards