Direktlänk till inlägg 29 september 2008

GOD MÅNDAG MORGON !

Av Johanna - 29 september 2008 07:34

Oj, oj, vad min son är morgonpigg....  Sambon åkte till jobbet vid 5 i morse och en timme därpå kom min käre lille son och sa; 

- Mamma jag vill ha välling.

Och jag: -

Mhum, du ska få välling,  men inte just nu.  Kryp ned här bredvid mig  och sov en liten stund till.

Han;

-Okej mamma! 

Och så kryper han upp.  5 minuter går och jag tror att han har somnat,  men strax börjar han sjunga imse vimse spindel för mig. Jag kan inte annat än börja skratta.  Och för att han inte ska väcka lillasyster så var det bara att masa sig upp.


Så här sitter jag i vanlig ordning invirad i en skön pläd med en stooor mugg varmt kaffe och funderar vad tusan man ska hitta på med kidsen i dag.

Det verkar som stormen lagt sig,  så vi ska nog ta en promenad lite senare. Men vi väntar nog på att det blir lite varmare ute.  I skrivande stund är det 3,3 gader ute.  Brrrr!  Nu känns det inte långt bort till snön faller. 

Jag tar då sonen i sittvagnen och lillan i bärselen.  Det börjar dock bli lite tungt.  Hon väger 7,5 kilo så det brukar kännas i rygg och ben efter en promenad.


Sen så ska jag ringa till min kompis Johanna i Stockholm hon fyller 30 år idag!  Det var fest hos henne i lördags men jag kunde tyvärr inte komma.  Att ta med sig hela barnaskaran kändes väl sådär.  Sen så väntar jag gärna tills Livia är 1 år innan jag sätter mig på ett flygplan med henne.


Vi gjorde som sagt den orientaliska kycklinggrytan i går.  Det var jättegott,  kommer defenitivt att göra den igen.  Till och med sonen gillade det.  Gott, enkelt och kändes fräscht! 


 Nu ska jag gå och göra upp en brasa i kakelugnen så vi får någon värme i detta hus...

Tjing!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 januari 2009 08:48

Jo ni läser rätt!  Jag har flyttat till http://villaharmony.blogspot.com/.  Så vill ni fortsätta följa mitt bloggande så hittar ni mig i forsättningen på den adressen!...

Av Johanna - 19 januari 2009 10:00

Jag vet inte vad jag ska säga men vi har haft otur i helgen... Helena och Ante kom till oss på fredagsförmiddagen.  De hade med sig en stor påse godis till Adrian som han inte var sen att sätta i sig.  Givetvis fick vi inte i honom någon middag eller...

Av Johanna - 16 januari 2009 11:46

Idag har Adrian varit hos tandläkaren.  Han hade inga hål.  Tandläkarn tyckte han hade jättefina tänder!  Det betyder att jag gjort något rätt! Jag är ganska snål om sötsakerna.  Han får äta godis på lördagar och ibland på lite på fredagar annars är ...

Av Johanna - 14 januari 2009 17:16

Min systerson fyller 2 år nu den 29:e januari.  Det känns så trist att bara köpa leksaker och kläder varje gång. Det skulle vara kul med någonting som han kan ha kvar och roas av under lång tid.  Och efter lite letande så har jag nu hittat en perfekt...

Av Johanna - 13 januari 2009 09:54

Tisdag morgon.  Förstår inte varför jag sitter här och skriver, jag borde verkligen ta tag i städningen,  men det är inte fullt lika kul...   Adrian sa en sån kul grej igår;  "Mamma jag vill ha åveråli !" Han menade då ravioli.  Haha!  Tur att vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards